ثمرهء همکاری های متقابل
نجیب الله عظیمی نجیب الله عظیمی

اتحادیه همکاری بشردوستانهء افغانها در شهر لیونین از چندین سال به اینطرف در اثری فعالیت ها و همکاری دو جانبهء خویش با مرکز کلتوری در این شهر که مسما به (مولتی کلتوریلیس فوروم ) می باشد، دستاورد های فراوانی را نصیب گردیده است.

در اثری همین همکاری های دو جانبه بوده، که زمینه های فراوان، از جمله تجلیل جشنهای ملی و روز ها تاریخی کشوری عزیز مان افغانستان در این شهر مساعد گردانیده شده است.

 

اتحادیه همکاری بشر دوستانهء افغانها در شهر لیونین با مرکز کلتوری این شهر از دو سال به این طرف با استفاده از امکانات افغانهای ساکن این شهر، یعنی(سفر های غیری رسمی آنها به افغانستان) زمینهء آنرا مساعد نموده ، تا با بازگشت آنها از کشور، آنها معلوماتهای دست اول شانرا از قبیل( تصویری و شفاهی) در محافل مشخص برای افغانستان در اختیاری، نه تنها افغانهای ساکن این شهر و اطراف آن، بلکه المان های ساکن لیونین و شهر های اطراف آن نیز قرار بدهند.

 

اتحادیه در طی همین سالی روان یعنی(اگست 2008) مبلغ 400 آیرو پول نقد را نیز در سفری که مسول اتحادیه محترم نجیب الله عظیمی به افغانستان داشت انتقال داده و آنرا در اختیاری ضرورت مندان گذاشت.

 

مرکز کلتوری این شهر در وسط اکتوبر سال روان ابتکاری دیگری را بدست گرفته و یک مقدار وسایل تخنیکی را از قبیل:

یک: 6 پایه (مونیتور) یا پردهء کمپیوتر

دو: 3 پایه ماشین تائیپ برقی کوچک

سه: دو پایه(دروکر) یا ماشین چاپ کوچک

چهار: یک پایه ماشین بزرگ فوتو کاپی اتوماتیک

پنج: پنج خریطه لباس و اموال مستعمل را برای کمک به افغانستان در اختیاری افغانهای شهر لیونین گذاشت، که از جانب رئیس اتحادیه نجیب الله عظیمی با امتنان فراوان پذیرفته شد.

 

اتحادیه همکاری بشر دوستانهء افغانها در شهر لیونین اجناس تذکر رفته را غرض کمک به شورای ایالتی نورد راین وستفالن نهضت فراگیر به محترم زلمی دامون رئیس آن شورا تسلیم داد، که به افغانستان انتقال داده و در اختیاری نهاد های اولیه و ایالتی شان که ضرورت اشد به آن دارند بگذارند.

 

اتحادیهء همکاری بشردوستانهء افغا نها در شهر لیونین ضرورت آنرا احساس نمود، تا معلومات فوق را غرض آگاهی هموطنان در خارج از کشور قرار داده و بدان ترتیب همه آنهای را که امکانات کوچکتر از این هم را در اختیار دارند تشویق نماید، تا  از امکانات دست داشتهء شان در بارهء اخذ ابتکار عمل غرض جلب و دریافت کمک های موجود از خارج کشور به افغانستان توجه نموده و بدین ترتیب دین خود را عملآ برای افغانها و کشوری عزیزی شان افغانستان انجام بدهند.

 

با دست بدست هم دادن همه چیز امکان پذیر می گردد و از آن جمله جلب کمکهای کوچک و انتقال آن به کشوری عزیز افغانستان، دست گیری مردم قدر شناس، ولی عجالتآ مستمند آن مرز و بوم.

 

رئیس و مسول اتحادیهء همکاری بشر دوستانه افغانها در شهر لیونین

 

نجیب الله عظیمی                                             19 ر 10 ر 2008


October 26th, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسايل اجتماعي